Odjazdowo książkowo, czyli "Odjazdowy bibliotekarz 2013"

Niedziela, 12 maja 2013 | dodano: 13.05.2013

Od rana pogoda zachęcająca do jazdy. Śmiało ruszyliśmy w drogę i z niewielkim opóźnieniem dotarliśmy na Plac Orła Białego z nieczynną oczywiście fontanną. Już pomału zapominam jak ona wyglądała, gdy działała. Kolejna perełka nie mająca szczęścia. Z placu w eskorcie Policji ruszyliśmy na Zamek Książąt Pomorskich, stamtąd na Wały Chrobrego i Plac Rowerzystów (o przepraszam! Lotników) a potem na Jasne Błonia. Na każdym postoju odbył się konkurs dla czytelników. Najbardziej ucieszyły mnie Jasne Błonia; tam "poczęstowano" nas książkami. Jedną już "połknąłem" wczoraj: Piotra Strzeżysza "Makaron w sakwach" o jeździe rowerem przez Andy i Kordyliery. Refleksja po lekturze jest w zasadzie jedna i zawiera się w cytacie z w/w książki(choć pochodzi z filmu): "Lepiej nie mieć niczego, ale mieć pragnienia, niż posiadać wszystko, ale nie mieć pragnień". A "Śmietnisko" trzeba będzie obejrzeć. Dalej bibliotekarze odjechali do Lasku Arkońskiego a my wróciliśmy do domu. Piękny dzień, przyjemne zmęczenie.

Jest kilka zdjęć do obejrzenia